Schijf die van een concurrent komt; heeft van alles gedaan om recovery onmogelijk te maken

02 October 2015
02 OKT

Recent kregen we een schijf binnen die bij een concurrent geweest was.

Onze client was niet tevreden over de voorgestelde prijs en besloot de schijf aan ons toe te vertrouwen.

Onmiddellijk toen de schijf bij ons binnenkwam zagen we dat er iets niet pluis was.

De ROM die op de printplaat zat was niet goed gesoldeerd, dat was al een eerste punt.

Toen we dat in orde gebracht hadden konden we via wat trukjes toegang krijgen tot de Service Area van de schijf. Dat zijn softwaremodules die op de platters staan en die nodig zijn voor een goede werking van de schijf.

De softwareversie van de ROM kwam niet overeen met die van de modules op de platters en de versie van de eerste kopie op de platters kwam niet overeen met die van de tweede kopie op de platters.

Kortom, ofwel was de rom niet origineel, ofwel waren (een deel van) de modules niet origineel.

Gelukkig hebben we de expertise in huis om hiermee om te gaan.

Conclusie:  De rom was niet origneel, en een deel van de modules was vervangen door modules van een andere schijf. Gelukkig waren de essentiele modules nog origineel, anders was recovery onmogelijk geweest.

Na het vervangen van de modules met de verkeerde sw versie door de correctie sw versie en het vervangen van de rom konden we uiteindelijk toegang krijgen tot de data.

 

Zulke praktijken zijn helaas geen alleenstaand geval, en zijn een professioneel DataRecovery bedrijf onwaardig.

Hoe SSD's gebruiken ?

31 March 2016
31MAA

Door enkele belangrijke recente gebeurtenissen met SSD schijven zie ik mij genoodzaakt hier toch enkele kanttekeningen bij te plaatsen.

Waarom Datarecuperatie kiezen?

Eigen labo in Ieper

100% veilig

80% succesratio

24u/7d bereikbaar